TribunSumsel/

Wanita ini Temukan Surat di Tas Sekolah Anak Yatim Piatu, Isinya Sungguh Tak Terduga

Saat roh berpisah dengan jasad dan akan pergi meninggalkan segala apa yang ada di dunia ke alam barzakh.

Wanita ini Temukan Surat di Tas Sekolah Anak Yatim Piatu, Isinya Sungguh  Tak Terduga
Kolase Tribunsumsel.com/ Net
Surat untuk ibu yang telah tiada 

Dan setelah ibunya pergi kita di sini terus membantu membelikan baju raya dan baju sekolahnya.

Anak lelaki yg baru berusia 12 tahun ini nampaknya periang namun catatan hati yg ditemukan oleh bibinya yg kini mengambil alih tugas menjaga dia di dalam tas sekolahnya menjawab segalanya.

Saat membaca catatan hati ini.

Terbayang-bayang wajah arwah ibunya seakan terasa eratnya genggaman tangan arwah sewaktu menunaikan permintaan terakhirnya utk bertemu Kak Pah sebelum dia pergi utk selamanya hanya beberapa hari sesudah itu 

Ternyata anak ini memendam kesedihan dan kerinduannya yang amat sangat terhadap ibu yg telah pergi 

Surat untuk ibu
Surat untuk ibu ()

"Hidup ini macam air laut. Elok dr luar ..dalam penuh masalah penuh sampah orang berikan.

Ya Allah aku tahu kau berikan aku dugaan ini mengapa.

Sebab nanti Allah nak beri bahagia lagi banyak pada dugaan. Dugaan itu sikit ja.

Ya Allah tempatkanlah ibuku surga. Kau tempatkan lah aku surga

Surat untuk ibu
Surat untuk ibu ()

"Setiap dugaan Allah berikan kena terima dgn menyebut alhamdulillah.

Ya Allah ... tenangkanlah aku utk menjawab pertanyaan ujian Bahasa Melayu Ya Allah ..

setiap hari aku rindukan ibuku dah dekat puasa.

Rindu ibu masak hari tu maknjang beli baju raya tahun ni tak tau macamana.

Adib redha ibu kalau tahun ni takda baju raya "

Editor: M. Syah Beni
Ikuti kami di
KOMENTAR
TRIBUNnews.com Network © 2017
About Us
Help